سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار مقدمه تست زنی ، خلاصه نویسی و دوره
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب


با عرض سلام خدمت داوطلبان عزیز کنکور . امیدوارم که حال همگی شما خوب باشه و از این روزهای خودتون بتونید که نهایت استفاده رو ببرید و از گام برداشتن و تلاش کردن در مسیر موفقیت لذت ببرید . طبق درخواستهای مکرر شما عزیزان مبنی بر شیوه تست زنی و خلاصه نویسی و دوره تصمیم گرفتم که به صورت مفصل در مورد این موارد توضیح خدمت شما ارائه بدم . تاکید می کنم که شاید کاربردیترین و مهمترین پست نوشته شده همین بحث باشه که در زمینه شیوه ها و تکنیک های مطالعه به آن می پردازیم . با دروس عمومی شروع می کنم . درس عمومی یعنی درسی که اغلب قسمتهای آن توصیفی هست و مطالعه آن بیشتر از حل تست در ارتقا درصد کمک میکنه . بگذریم که کم کم این سالها با تغییر نگرش در کنکور سراسری دیگه حتی نمیشه گفت : خوادن بهتر از تمرین هست در دروس عمومی و باید گفت : خواندن هم به اندازه تست زنی اهمیت دارد . پس به طور کلی میشه گفت که هر مطلب درسی که هر جای عمرتون با اون مواجه شدین اگر در ارزیابی و آزمون با داشتن منبع و جزوه و کتاب به عنوان تقلب میشد به سوالات اون درس در حد بالای 60 درصد پاسخ داد ، آن درس ماهیتی توصیفی دارد و اگر نمیشد آن درس ماهیتی تحلیلی دارد . آقا پسرها با این مسئله زیاد مواجه شدن که یه سری فرمول با خودشون به عنوان تقلب برای امتحان ریاضی یا فیزیک بردن سر جلسه امتحان و در حالیکه تونستن اونو رو نگاه کنند ولی نتونستند که با آنها به سوالات جواب بدن . پس درس تحلیلی یا حالا برای کنکور بگیم اختصاصی یعنی اینکه حتی با داشتن منبع و سورس اصلی طرح سوال هم نمیشه به سوالات اون بیش از 20 درصد جواب داد و این دروس برای ارتقای درصد نیاز به تست و تمرین بیشتر دارن تا خواندن و کسب معلومات . به قول یه مثل معروف هیچ مکانیکی با خوادن کتاب آموزش مکانیک خودرو ، مکانیک ماهری نمیشه و حتما باید دست به آچار بشه . دروس رو به دو بخش توصیفی و تحلیلی قسمت بندی کردم ، چون دیدم که بعضی ها به اشتباه همه دروس اختصاصی رو تحلیلی و همه دروس عمومی رو توصیفی می دونند که این کاملا اشتباه است . مثلا جامعه شناسی انسانی ها یا عربی بچه های ریاضی و تجربی ، به ترتیب اختصاصی و عمومی هستند ولی در باطن جز دروس توصیفی و تحلیلی به حساب می آیند و همچنین دروس بچه های گروه هنر . پس راه تشخیص رو در بالا معرفی کردیم . تست زنی باعث تعمیق بخشیدن به مطالب خوانده شده در گذشته میشه و باعث میشه که فرد بتونه با انواع تیپ و مدل های طرح سوال و نکات گنگ و مبهم مطلب و مبحث آشنا بشه و زاویه دیدی پیدا بکنه که طراح از او چی میخواد بپرسه و او باید از چه منظری به سوال نگاه کنه تا بتونه ظرف مدت کوتاهی به اون پاسخ صحیح بده . تست هایی که ما در اختیار داریم باید به ترتیب سبک به سنگین زده بشه . مثلا زدن تست تالیفی تا قبل از زدن تستهای کنکور کاریست اشتباه . به همین ترتیب که کم کم در هر وعده تست زنی پیش میریم باید کم کم به فکر فاکتور زمان هم باشیم . سرعت عمل در حل تست حاصل تمرین و تکرار زیادی هست که هر فرد باید روی مبحث مورد نظر داشته باشه . این تمریت و تکرار زیاد به این معنا نیست که فرد بیاد که یکماه رو یه فصل بیایسته با این توجیح که میخوام حسابی روی اون مسلط بشم بلکه باید با سرعتی متعادل پیش روی کنه و در گذر از فصول مختلف یه نیم نگاهی هم به فصلهای قبلی داشته باشه و از اونا تستهای اشکال دار قبل یا تست جدید حل کنه . مثلا فرد داره تعادل شیمیایی ( فصل دوم شیمی سال چهارم ) میخونه و میخواد 50 تا تست بزنه ، پیشنهاد میشه که 35 تا از تعادل بزنه و 15 تا از سینتیک فصل قبلی . با این رویکرد فرد در مسیر خودش نه تنها تونسته که دروس رو دوره کنه بلکه مهارت حل تست خودش رو در مقاطع زمانی مختلف به مرور بالا برده و به درجه تسلط روی مبحث نزدیک شده . خوب حالا بحثی مطرح میشه که اون 15 تا تست مربوط به فصل قبل رو اول بره مطالب رو یه دور بخونه و بعد بیاد بزنه ؟ اینجا میگیم که اگر قرار باشه فرد بره و بازهم مطالب رو از اول بخونه اصلا خوندن بار اول او چه فایده ای داشته ؟ پس خواندن برای مرحله ی دوم تست زنی باید از روی منابعی چکیده ولی در عین حال کامل و دقیق باشه و همین طور باید حجم این منابع برای مراحل سوم و چهارم تست زنی کم تر ولی از نظر فنی دقیق تر و کامل تر باشن و در عین حال تداعی کننده کل مطالبی که در بار نخست مطالعه شده . دانش آموز عزیز یه جمله کلیدی در موفقیت کنکور وجود داره که میگه : منابع کنکوری که در اختیار داریم برای مطالعه و تسلط روی مفاهیم ، می تونند که در ابتدا یه جزوه ی 200 صفحه ای باشند ولی بعد از هر مرور باید حجم اونو کم تر و کم تر بشه تا در نهایت در شب کنکور به چند برگ یا چند صفحه برسه . این چند برگ در بردارنده تمام اون 200 صفحه هست و درست مثل یک برگ کاغذی میمونه که دست بعضی از شما در صبح روز امتحان میشد دید . این یک یا چند برگ کاغذ فقط و فقط به درد کسی میخوره که خودش تک تک مراحل رو گذرانده باشه وگرنه خلاصه نویسی دوست برای دوستی دیگر یکسری مطالب ناقص و نا مفهوم بیش نیست . این برگه های خلاصه نویسی در تمامی مراحل باید عجیب و غریب باشه . مثل انسان های نخستین ، دارای اشکالی که فقط معنی اون رو خودت برای خودت تعیین کردی . لازم نیست که از تیر و مطالب و فرمول ها و جاهایی که استاد و معلم بهت میگن مهم هست ، خلاصه برداری ... نه این کار اشتباه هست ؛ از اونجایی خلاصه بردار که برای خودت جنبه سرنخ رو داره و میتونه با ریسایت ( یادآوری ) اون تیکه کل پاراگراف رو برای خودت تشریح کنی . خلاصه نویسی رو میشه برای هر درسی داشت . حتی ریاضی ولی شیوه خلاصه کردن دروس تحلیلی و توصیفی متفاوت هست . کلمه خلاصه نویسی خودش شامل مهارتهای دیگه ای مثل حاشیه نویسی و مارکرینگ ( خط کشی یا رنگی کردن قسمتهایی از متن ) و ریلیتینگ ( ارجاع دادن قسمتی به قسمت دیگر با با فلش یا خط ) و ... هم میشه و در کل  مهارتی هست برای تفکیک و جداسازی مطالب از هم و پیدا کردن کی ووردها ( کلید واژه ها ) برای ایجاد اتصال و تداوم سیکل مطالعاتی در ذهن و جلوگیری از پنهان شدن مطالب در لایه های حافظه . در بحث دوره هم تکنیک اول و آخر ین هست که ما باید بیایم و اون مقاطعی از زمان رو که درصد قابل توجهی از مطلب میخواد فراموش بشه رو شناسایی می کنیم و در همان مقاطع درس رو دوره می کنیم . طبق منحنی فراموشی دوره اول تا قبل از 24 ساعت . دوره دوم تا قبل از یک هفته . دوره سوم تا قبل از یک ماه و دوره های بعدی که خود به خود در صورت شرکت در کنکورهای آزمایشی تحقق پیدا میکنه و نکته اساسی این سه دوره اول هست . با این توضیحات اولیه انشاا... میریم به سمت و سراغ بسط تخصصی و فنی تر این سه مبحث برای دروس تحلیلی و توصیفی .


انتخاب رشته ۹۸ انتخاب رشته آزاد ۹۸ انتخاب رشته سراسری ۸۹ برنامه ریزی موفقیت در کنکور از عید تا خرداد ۹۹

نظرات شما عزیزان:

لیندا
ساعت10:31---4 آذر 1390
سلام.من با اینکه خلاصه نویسی میکنم مطالب به خصوص دروس عمومی خیلی زود یادم میره چیکار کنم/مرسی
پاسخ:سلام دوره های 1 و 7 و 30 روزه رو فراموش نکن . اگه مطلب سنگین بود دوره روز سوم رو هم اضافه کن ... خلاصه نویسی هات چکیده باشه و کلیدی


بهار
ساعت10:28---29 آبان 1390
سلام خوب هستید من تازه با این سایت اشنا شدم لطفا بگید که از هر مبحث فیزیک چند تا تست میاد کلا مثلا فشار گرما دینامیک حرکت شناسی نور حرکت نوسانی و...ممنون میشم
پاسخ: در مورد نحوه بودجه بندی سوالات کنکور صحبت می کنم ... اگه عجله داری کتاب مشاوره ای صفر کلوین برای رشته خودت رو یه نگاهی بهش بنداز


ارزو
ساعت11:50---26 آبان 1390
سلام من در پاسخ به سوالات تشریحی قوی هستم اما رتبه ام در قلم چی خوب نمی شود نگرانم چه کنم؟؟؟در بهتر خواندن دروس اختصاصی نیز مرا کمک کنید.با تشکر

حدیث
ساعت11:55---19 شهريور 1390
سلام آقای افشار همون طور که قبلا بهتون گفته بودم برنامهی آزمون ها با برنامه ی شخصیم مطابقت نداشت چون من دوست دارم درسامو چند دور بخونم با توجه به توضیهاتتون درباره ی آزمون من قلم چی رو انتخاب کردم و برناممو باهاش تطبیق دادم البته تا اول دی ماه که یه دورم تموم شه حالا به نظر شما من برای دوره های بعد هم برنامه بریزم آخه میترسم اگه برنامه نداشته باشم باعث کمکاری بشه
پاسخ:سلام به شما دوست عزيز . افشار هستم . برنامه قلم چي و تبعيت از اون براي دوره هاي كافي هست . اگه خيلي عالي كار كردين پيشنهاد مي كنم كه زوج درس ها رو هر دوتاش رو بخونيد و يكي رو در آزمون جواب بدين و ديگري رو در خانه اين خودش ميشه يه دور دوره بيشتر ... سي دي هايي هم از امسال به بچه هاي كانون ميدن كه آزمون غير حضوري هست ... امسال قلم چي خدمات رو بيشتر كرده ... اون يس ذي هاي آزمون غير حضوري رو هم در مواقع لزوم جواب بدين بازهم به تعداد دوره هاي شما اضافه ميشه و اين حد به نظر ديگه فوق كافي هم هست هر وقت برنامه اي كه خودتون دارين با ازمون نخورد ... برنامه ها رو اولويت بندي كنيد ... واي خوبه كه هميشه برنامه هم راستا ازمون باشه


م
ساعت12:44---14 شهريور 1390
سلام اقای افشار عزیز.من می خوام اینا رو بخونم شما نظرتون رو بگید(فارغ التحصیلم و تا حالا شرو نکردم):فیزیک 1و2 انریشه سازان+فیزیک 3 سبز+فیزیک پیش 1 فار(2 جلد)+پیش 2 گاج....ریاضی جامع مهرو ماه+ریاضی 3 مبنکران .بعد که اینو خوندم اگه وقت شد ریاضی جامع خیلی سبز

عربی تا بهمن:سبز گاج +تست الگو.بعد بهمن فوت و فن .درضمن امسال عربیمو 37.ریاضی رو 23.و فیزیک رو 25 زدم(درضمن من ریاضی دادم امسال ولی می خوام 91 تجربی بدم)1 نکته دیگه 2 فصل زیست دومو خوندم تازه !من چقد تو هفته زیست بخونم خوبه؟دارم با خیلی سبز می خونم .می خواستم ببینم من اگه واسه زیست خلاصه ننویسم ولی زیست زیر ذره بین تخته سیاهو که مثل همون خلاصس بخونم بهتر نیست؟آخه من حتی فرصت زیست خوندنم ندارم چه برسه به این که خلاصه کنم:دی واسه زمین چی کار کنم .بخونمش اصلا؟لازمه؟
پاسخ:سلام . در مجموع منابعی خوبی هستن . البته منابع شیمی بقیه عمومی ها رو نگفتین . در مورد ساعت مطالعه زیست بستگی به شمل داره ... تا حالا با زیست آشنا نبودین و باید به اون اهمیت زیادی بدین و خوب کار کنید تا به تسلط برسین . پیشنهاد من 3 ساعت در روز هست که میتونه با توانایی شما اندکی هم تغییر کنه . در مورد خلاصه نویسی نکردن و رفتن ریز نکات رو از منبعی خوندن باید بگم که خلاصه نویسی حاصل کار و کشف خود شماست و صد البته در ذهنتون ماندگار تر خلاصه های موجود در بازار خوب هستن و به چکیده بودن اونا شکی نیست ولی بهتره که خودتون هم خلاصه هایی داشته باشین که میتونه به هر روش نوع مثل حاشیه گذاری و رنگ آمیزی . خط کشیدن و نوشتن نکات و اشکالات در دفترچه ای و ....قبول دارم که خلاصه نویشی وقت گیر هست ولی موقع آزمون های تلفیقی و جامع و به خصوص در سه ماهه آخر به شدت به کمک شما میاد و یه جور اطمینان هست در مورد اینکه مطالب کاملا تفهیم شد و در ذهن شما ماندگار . در مورد زمین با درصد صفر مخالف هستم . حتما یه حداقلی رو باید بزنید ولی از الان لازم نیست که بخونید .


فیروزه
ساعت13:30---13 شهريور 1390
سلام...

من منتظر نتایج دانشگاه ازاد بودم..

ولی متاسفانه قبول نشدم...

اخه من دندانپزشکی تهران رو زده بودم...

رتبه اخرین فرد قبولی240 بود اما رتبه من302 بود

اما من برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد اون سوال که گفته بود اگه قبول نشدید در رشته های دیگم میخواین گزینش بشین رو بله زده بودم...

اما نمیدونم چرا برام رشته دیگه ای رو نزده بودن...

اخه درصدام هم خوب بود...

اگه در این زمینه اطلاعاتی دارید لطفا بهم کمک کنید...


پاسخ:سلام به شما . انشاا... که خیر بوده . در مورد سوال شما مبنی بر انتخاب شهر و رشته به توسط دانشگاه باید بگم که احتمالا شما یا یک رشته انتخاب کرده بودین فقط و یا رشته های دیگر انتخابی شما هم بالا بوده و دانشگاه اون رشته رو خالی جایی نداشته که به شما پیشنهاد بدین . این میشه فاجعه . چون شما با این رتبه ای که گفتین دندان جای دیگه غیر از تهران قبول میشدین اما چون اولی رو تهران زدین و قبول نشدین در صورت انتخاب اولویت دوم و سوم نمره شما باید از انحراف از میانگین نمره تراز قبول شدگان بیشتر باشه تا قبول بشید . به این میگن انتخاب رشته نقص دار . کاش بهتر انتخاب کرده بودین که قبول میشدین . بهترین کار زدن یه جای پایین تر برای دندان . مثلا اطراف تهران و یا انتخاب رشته ای با اختلاف نمره تراز بالای 600 تا برای رشته اولویت دومی و همین طور سومی و چهارمی و ....


alla
ساعت3:37---13 شهريور 1390
kheili mamnoon...pas man monazeram

alla
ساعت5:14---12 شهريور 1390
manzoore harfe modire kanoon ine feghat az abi kanoon estefade konimhttp://loxblog.ir/images/smilies/smile%20(5).gif

alla
ساعت5:11---12 شهريور 1390
mamnoon...chashm!

aghaye afshar baratoon 2a mikonam!bazam mamnoon



1iaz2stam k emsal rotbash 150 shod goft k baraye riazi o fizik motlaghan az abiye kanoon estefade karde(har 2 ro 50 zad) b manam tosie kard hamina ro estefade konam!

nazare shoma chie??

modire kanooon ham hamishe bemoon mige ma riazi o fizik ro 40 50 bezanim rotbe 3 raghami ham miarim...shoma ghabol darin???
پاسخ:سلام . به شما . دست شما هم درد نکنه بابت حمایت معنوی ما . در مورد بحثی که مطرح کردی میخوام در یه پست به طور مجزا در موردش صحبت کنم اگه اجازه بدی تا جواب سوالت رو بهتر بگیری . کوتاه پاسخ میدم با تستهای استاندارد کنکور زدن ( مثل همون آبی قلم چی ) هم میشه سه رقمی شد و حرف اون دوست عزیز درسته اما در شرایطی که بذار در پستی که قول دادم توضیح بدم . ممنون هم هتم از طرح این سوال خوبت


محمد برقندان
ساعت20:40---11 شهريور 1390
سلام آقای افشار,واقعا ازتون ممنونم!

چند روزیه آمار سایت داره نجومی می ره بالا!

من و همه بچه ها انگشت به دهن مونده بودیم چرا داره اینطوری میشه؟

الان که به سایت شما سر زدم متوجه پست ثابتتون شدم!داشتم از خوشحالی بال در می آوردم!باورم نمی شد!

دست شما واقعا درد نکنه...!

من از طرف تیم4sharifواقعا ازتون تشکر می کنم!
پاسخ:سلام . خواهش می کنم . به زودی با مطالبی هم به شما می پیوندیم


گاما
ساعت5:52---11 شهريور 1390
سلام

یه سوال دارم من اگه الان شروع کنم به خوندن پایه به نظرتون دیره؟؟

البته من در سالهای قبل درسهای اختصاصی رو تستی کار کردم الانم به خاطر اون درس خوندن هام تو آزمون معمولا بالای 50 میزنم ولی بازم خیلی استرس دارم آخه شنیدم بعضی دوستام پایه رو تموم کردن و الان دارن پیش میخونن میشه منو راهنمایی کنین
پاسخ:سلام . دیره !!!! مگه بقیه کجا هستن . واقعا فکر میکنی الان همه پایه رو جمع کردن ؟ اصلا فکر کنیم که در بهترین حال همین طور باشه . این فکر به تو استرس میده یا شوق ؟ معلومه استرس . پس پسر یا دختر عزیز خودت باش /// به کسی و چیزی فکر نکن ... اشکال نداره دیر شروع کردی /// این 20 روزه خودت رو نشون میده .حتما سه رقمی هم میخوای ... باشه . اگه میخوای خودت رو تست کنی ... این 20 روزه کل پایه دوم اختصاصی رو با تست جمع کن .. اونوقت بهت ایمان میارم که میتونی ... دیگه چند ساعت بخونم و اینا هم نداریم ... تا جایی که خسته نیستی راه موفقیت رو طی کن و قتی خسته شدی بدو ...
دوستای شما رفتن پیش 1 . کی میدونه با چه کیفیتی خوندن ! تو آزمون میزنی بالای 50 درصد ... تو فوق العاده ای ... واقعا میگم ... بالای 50 تو گزینه دو شاهکار و تو قلم چی حاصلش جز 5 درصد داوطلبان تاپ بودن هست . پس نگران نباش .. خودت رو با خودت مقایسه کن ...عقب نیستی و جا نموندی . مطمئن باش

پاسخ:پاسخ:سلام . دیره !!!! مگه بقیه کجا هستن . واقعا فکر میکنی الان همه پایه رو جمع کردن ؟ اصلا فکر کنیم که در بهترین حال همین طور باشه . این فکر به تو استرس میده یا شوق ؟ معلومه استرس . پس پسر یا دختر عزیز خودت باش /// به کسی و چیزی فکر نکن ... اشکال نداره دیر شروع کردی /// این 20 روزه خودت رو نشون میده .حتما سه رقمی هم میخوای ... باشه . اگه میخوای خودت رو تست کنی ... این 20 روزه کل پایه دوم اختصاصی رو با تست جمع کن .. اونوقت بهت ایمان میارم که میتونی ... دیگه چند ساعت بخونم و اینا هم نداریم ... تا جایی که خسته نیستی راه موفقیت رو طی کن و قتی خسته شدی بدو ... دوستای شما رفتن پیش 1 . کی میدونه با چه کیفیتی خوندن ! تو آزمون میزنی بالای 50 درصد ... تو فوق العاده ای ... واقعا میگم ... بالای 50 تو گزینه دو شاهکار و تو قلم چی حاصلش جز 5 درصد داوطلبان تاپ بودن هست . پس نگران نباش .. خودت رو با خودت مقایسه کن ...عقب نیستی و جا نموندی . مطمئن باش


کنکوری91
ساعت5:24---11 شهريور 1390
سلام اقای افشار...عیدتون مبارک....ببخشید که دائم مزاحمتون میشم...

دوسوال داشتم:

1-من یکی از دوستام هم کتاب ژنتیک و زیست گیاهی اقای ارامفر رو خریده و تموم کرده و گفته که داره میره مسافرت و تا28شهریور هم نمیتونه درسی رو بخونه..تا الان حجم مطالعاتیش انقدر بوده:فیزیک1و2کامل-شیمی2کامل+فصل1شمی پیش-زیست شناسی گیاهی و ژنتیک دکتر ارامفر کامل-ریاضی2کامل..

الان خیلی استرس داره و میگه که میترسه خیلی عقبه.به نظرتون حجم مطالعاتیش چطوره...

2-امسال در مقطع پیش دانشگاهی چه روزهایی تعطیل هست و اینکه ازمونهایی که مدرسه برگزار میکنه چقدر اهمیت داره...

ممنون...
پاسخ:سلام . عید شما هم مبارک . در مورد دوست شما باید بگم که حجم مطالعاتی متوسطی دارن و اگه تست هم در حد متناسب کار کرده باشن عقب نیستن ولی خوب 18 روز خداحافظی با کتاب هم خطرناک هست . به خاطر خطر فراموشی مطالب . به ایشون پیشنهاد میدم که مطلب جدید نخونند ولی تو این 18 روز حداقل مطالب خوانده شده رو با تست دوره کنند تا خدایی نکرده مهر ماه نبینند که اکثرا از یادشون رفته . در مورد تعطیلی . بعضی مدارس که تا ساعت 2 الی 2:30 بچه ها رو نگه میدارن 3 روز در هفته به غیر از جمعه و دیگر مدارس که تا 12 الی 12:30 هستش دو روز به غیر از جمعه تعطیلی دارن . البته غیر انتفاعی ها و مدارس نمونه دولتی و شاهد و سمپاد قانون خودشون رو بنا به نظر مدیر دارن ولی میشه گفت که حداقل یک روز در هفته به غیر جمعه رو مدارس برای سال چهارم تعطیل هستند مگر در صورت ابلاغ قانون جدید که بعید به نظر میرسه . آزمون های هماهنگ مدارس هم خیلی مهم هست زیرا بودجه بندی آزمون دقیقا مطالبق تدریس و طرح درس دبیران هست و برنامه به طور کلی جوری نیست که داوطلب مطالب رو گذشته خونده باشه و یا اصلا نخونده باشه و بخواد آزمون بده و به صورت ماهانه این آزمون ها مطابق تدریس ماه گذشته است


alla
ساعت5:09---11 شهريور 1390
ba sepas

b tamame chizaee k faroodin hatman amal mikonam.rasti 2nbale 1 ketab baraye araye hastam shoma soragh darin???
پاسخ:خواهش می کنم . کلک ساجدی جلد نارنجی . نشر الگو ( البته بهتره اول کلک رو بخونی و بعد نشر الگو که برات نقش تکمیلی رو داشته باشه )


alla
ساعت5:09---11 شهريور 1390
ba sepas

b tamame chizaee k faroodin hatman amal mikonam.rasti 2nbale 1 ketab baraye araye hastam shoma soragh darin???
پاسخ:پاسخ:خواهش می کنم . کلک ساجدی جلد نارنجی . نشر الگو ( البته بهتره اول کلک رو بخونی و بعد نشر الگو که برات نقش تکمیلی رو داشته باشه )


شكوه
ساعت22:22---10 شهريور 1390
سلام آقاي افشار.خسته نباشيد

من خيلي مظطربم از اينكه مدرسه ها شروع ميشن.اگه خاطرتون باشه من گفته بودم كه دير شروع كردم به جدي خوندن .الان با چند تا از دوستام كه كلاس مي ريم بعضي كتاب ها رو (اكثرا عمومي )تموم كردن همراه تمام تست هاشون . مي خواستم واسه كاهش استرسم لااقل عمومي هاي سومو تموم كنم دوممم كه عمومي هاش موند واسه پاييز. و اختصاصي هاشم بعضي ها مثل رياضي و شيمي و به تاگي زيستو با كلاس ها مي خونيم. به خاطر اينكه شما ميگين اختصاصي ها رو بخونيد يه كم ترديد داشتم.به نظرتون واسشون (عمومي ها )وقت بزارم تو اين فرصت ؟يه سوال ديگه . ما شيمي رو با اين روال كه كلاس ميريم گفتن حدودا شهريور و رياضي رو قبل از عيد تموم مي كنيم. من با كلاس ادامه بدم ؟و سوال آخر واسه فيزيك پايه من گاج دارم خوبه؟رياضيم معلممون هي نوبل ،
پاسخ:سلام شکوه . بذار یه چیزی بهت بگم ... اگه االن در خلال خوندن هستی ... پس نگران نباش ... خودت رو با خودت مقایسه کن و با قبل گه جدی نمی خوندی ... ببین تو موفق هستی به نسبت خودت .. در مورد مسئله دوم هم باید بگم که عمومی خواندن قبل از اختصاصی خواندن و اونم از هر جایی خوندن کاریست اشتباه . میدونی چرا بچه ها دوست دارن عمومی بخونند ... به تسلط رسیدنش راحت هست و سرعت پیشروی هم بالا و فکر می کنند مه پیشرفت کردن . اگه همه اختصاصی ها رو با کلاس داری پیش میری و عقب نیستی ... همون رو ادامه بده و با کلاس پیش برو ولی اگه اختصاصی هست که کلاس نمیری و شروع نکردی ، شروع کن ( عربی هم که میدونی ماهیت اختصاصی داره ) در مورد عمومی ها ... به غیر لز درس زبا در بقیه دروس لغت حفظ نکن . در ادبیات روی مفهوم کار کن مثل آرایه و قرابت و زبان فارسی و ... و نه روی تاریخ ادبیات و املا و معنی نظم و نثر ... معارف رو فقط متن نخون و تمرکزت رو آیات و احادیث باشه / در مورد کتاب نظر معلم ارجح هست به خاطر روش تدریس خودش که حتما دیدن با نوبل منطبق تره . پس تو هم اول نوبل رو کار کن و بعد اگه وقت بود و برای کار بیشتر سبز جامع . فیزیک پایه گاج خوبه ... با اون شروع کن ولی بسنده نکن .. فیزیک خیلی سبز برای پایه که 3 هست ولی 1و 2 در راه چاپ هست از گاج بهتره ولی گاج برای تجربی جواب میده . زیست هم پیشنهادم اول خیلی سبز و یا مهر و ماه جامع و بعد منابع دیگر


حمید رضا
ساعت12:23---10 شهريور 1390
خب اونیکه سال88کنکور داده باید تا اخر عمر ننگ معدل کم رو پیشونیش بمونه؟
پاسخ:متاسفانه فعلا که اینجوری هست


حمید رضا
ساعت12:16---10 شهريور 1390
سلام من دانشجو هستم و می خواهم انصراف بدم بعد سربازی و بعد کنکور92یا93شرکت کنم معدلم14.5با این معدل میشه جای خوب و رشته خوب قبول شد؟ممنون
پاسخ:سلام به شما . عیدتون مبارک . در مورد سوالتون باید بگم که با توجه به افزایش تاثیر معدل در هر سال نسبت به سال گذشته و احتمال حذف کنکور در سال 93 و گزینش منحصرا با معدل با این معدل احتمال قبولی در اون سالها در شهر و رشته ایده آل پایین میاد . یا به رشته خودتون ادامه بدین یا اون رو تغییر بدین / موندن برای بعد از سربازی و فاصله گرفتن از درس ها و وضع قوانین جدید... مشکلاتی رو به وجود میاره


كوچولو
ساعت15:11---9 شهريور 1390
سلام به آقاي افشار عزيز

اومدم عيد رو به شما و بقيه 91 يي ها تبريك بگم.

خيلي سوال دارما اما نمي دونم چرا از اون سري كه يه مدت رفتيد و دوباره برگشتيد ديگه احساس غريبگي مي كنم.

عيد همگي مبارك

موفق باشيم.
پاسخ:سلام . عید شما هم مبارک . احساس غریبی نکنید . شما هنوز هم آشنا هستید . اگه مشکلی پیش بیاد در وب به وب دیگر سر بزنید و اگر در هردو ایمیل بزنید و .... هر سوالی دارین بپرسین /// این جمع خودمانی فقط برای بچه های 91 هست و همه در اون میزبان صحبت ها و توصیه ها و مشاوره هاست


مرکز مشاوره افق
ساعت11:31---9 شهريور 1390
سلام دوست عزیز

از بهترین میزبان،

در انتهای بهترین میهمانی،

بهترینها را برایتان آرزومندم.

عیدتان مبارک
پاسخ:سلام عید شما هم مبارک . حتما برای ارسال مطالب استاد مزاجم شما میشیم


alla
ساعت9:57---9 شهريور 1390
salam...mamnoon az matatalebee fogh!

2 soal;

1.man konkoori 90(tajrobi)budam ama natjjam untor kmikhastam nashod hanooz shoroo b dars khoondan nakardam b nazare shoma ta ghable azmoone mehr khodam chj bekhoonam?

2.in k az alan hadaf o angizam va3 dars khoondan feghat daroo sazi bashe ghalate?Mamnoon


پاسخ:سلام عید شما مبارک . شروع کن و خودت رو به درس ها نزدیک کن . الان تمرکزت رو دروس اختصاصی باشه و از عمومی ها هم روی نقاط تحلیلی و نه صرفا حفظی .. مثلا در ادبیات بجای لغت خوندن از الان برو و رو آرایه ادبی مسلط شو یا زبان فارسی رو قوی کن . در مورد سوال دوم ... انگیزت برای درس خوندن هر چیزی که میخواد باشه ... یه اصل رو از انسانهای بزرگ یاد بگیر ... ( عمل عمل می کنم و بعد هدفم را جلوی چشمانم تصور می کنم ) متاسفانه اغلب بر عکس این کار رو انجام میدن // هدف و انگیزت چیزه کمی نست .. دارو سازی ولی میدونم این حرف معنی چی ؟ یعنی که باید سراسر روز و شبهات سرشار از امید باشه و تا توان داری درس بخونی و خودت رو کم کم به هدفت نزدیک کنی . باید داروسازی بشه جزئی از وجودت و اینکه هر لحظه ات رو این هدف و این اسم بیاد پر کنه و همه میدونیم که راه رسیدن به اون یه کنکوری هست که مرد عمل میخواد و همت و پشتکار ... شروع کن ... 20 روز باقی مونده تا آخر تابستان رو عالی بخون تا انگیزت جلا بگیره ... خودت رو با قرص مسکنی به اسم فردا تسکین نده .. امروز با خودت و با تبلی ها و سستی ها مقابله کنی آرامش فردا رو بدست میاری


محمد جواد ( شناختید دیگه؟؟)
ساعت19:54---8 شهريور 1390
سلام. یه خسته نباشید مشت خدمت شما..

موضوع مهمی رو انتخاب کردید..

ولی یه جورایی سربسته گفته بودبد..

واسه تجربیا مشکل اصلی خلاصه نویسی توی زیسته..

که البته خود من واسه ی زیست نکات مهم خیلی سبز و مهر و ماه رو توی یه جزوه می نویسم..به عنوان خلاصه نویسی.. البته اونم بعد از چند بار مطالعه و زدن شاخ و برگای اضافیه..

عمومی ها رو هم لطفا زود زود بزنید..

ممنونپاسخ:سلام عید شما مبارک . بله شناختم شما رو . از بچه های قدیمی ... بله این پست یه مقدمه بود ... به زودی این مسئله رو با جزئیات بیشتر بسط میدهم تا همه ابعاد کار رو متوجه بشین .


کنکوری91
ساعت1:06---8 شهريور 1390
سلام مجدد به اقای افشار....

اقای افشار دو سوال:

1-ریاضی غیر از این مباحثی که میگم مبحث دیگ ای هم تو کنکور میاد یعنی چیزی رو جا نزاشتم:

حد و پیوستگی-مشتق-کاربرد مشتق-محاسبات عددی-تابع-مثلثات-تصاعد-لگاریتم-دنباله-انتگرال-هندسه1-

2-فیزیک چی غیر از این مباحث مبحث دیگه ای هم تو کنکور تجربی هست؟

1-حرکت نمودار -حرکت نوسانی-نور-اینه-صوت-موج-کار و انرزی-اتمی-القا و مغناطیس-الکتریسیته ساکن-خازن-کار و انرژی-هسته و حالت جامد-

منتظر جوابتونم..راستی اینهایی که گفتم توی دی وی دی فرایند پاسخ بود.به نرتون این کافیه برا ریاضی و فیزیک البته فیزیک کتاب گاج سفید هم دارم....

منتظرم.

فعلا خداحافظ...


پاسخ:سلام . اولش فکر نکردم که از روی جایی طبقه بندی رو نوشتین و دیدم چقدر حرفه ای کار کردین و دقیقا همه مباحث مرتبط رو با هم نوشتین . خوب در ریاضی باید آمار و مدل سازی رو هم اضافه کرد ولی در فیزیک مشکلی نیست البته باید دید که مبحث دینامیک رو جز کدوم دسته بندی آورده . در مورد تهیه تمام و کمال دی وی دی ها باید بگم که خودتون هم میدونید که هزینه ی بالایی میبره و در اون تدریس توسط استاد و حل تستهای سالهای اخیر با روشهای ساده و مفهومی ارائه میشه ولی دیگه نمیشه گفت که نیاز ما رو به حداقل یک کتاب تست خوب مرتفع میکنه ولی میشه گفت که خیالمون از تدریس و راه حل های کوتاه و مفهومی تا حد زیادی راحت میشه و میتونیم با خیال راحت بریم و کتابهای تستهای قوی بازار مثل نشر الگو رو کار کنیم . پس این تدریس تفهیم مطلب هر چه قدر هم که خوب باشه حتما ارزیابی با آزمون میخواد و تکرار و تمرین با تست لازم داره


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: